Deneyim raporu SR30 YACHTLINE Neckar / Hırvatistan

4 kişi
  • Deneyim
    Tecrübeli

SR30 YACHTLINE ile ilk yıldan sonra ikinci sezonumuzu dört gözle bekliyorduk. Daha da bağımsız olmak için kış boyunca bir fotovoltaik sistemi kurduk. Tekneyi kışın depolamadan sonra Neckar’da test ettik. Her şey beklendiği gibi sorunsuz gitti.

Pentekost üzerinden Hırvatistan’a

Pentecost’tan Hırvatistan’a gittik ve tekneyi Biograd’da vinçle kaldırdık. Hedefimiz Dubrovnik’ti. Dört günden fazla bir süre sahil boyunca güneye gittik. Bir gecede güzel, tenha koylarda demirledik.

Hvar kasabasının karşı tarafında bir koyda demirledik. Güzelce düzenlenmiş bir patikadan dağa yürüyebilir ve Hvar’dan geçidin harika manzarasını seyredebilirsiniz.

Bizim için en güzel şehirlerden biri Korcula’dır. Burada marinaya demirledik. Bir Marco Polo müzesinde bir mp3 çalar aracılığıyla rehberli bir tur, bizi Korcula’da doğan denizci ve dünya kaşifinin geçmişine götürdü.

Dubrovnik’te 2 hafta önce açılan marinaya demirledik. Bu esasen daha büyük tekneler için tasarlanmış. Marina çok güzel ama muhtemelen Hırvatistan’daki en pahalı marina. Avantajı, eski şehre yürüyebilmek. Bu güzel, ancak Whitsun’da bile oldukça kalabalık, çünkü neredeyse her gün yolcu gemileri şehir içinde. Geri dönüş yolculuğunu kalan günlere dağıttık. Split dahil bir veya diğer şehri ziyaret ettik.

Yine Hırvatistan – 4 haftalık yaz tatili

Pasman adasında tanıdıklarla tanıştık. İkinci gece Kaprije kasabasındaki Kaprije’deydik. Bir şamandıraya ve Sessa 35’leriyle birlikte arkadaşlarımıza bağlandık.

Akşam yemeğinden sonra kara bulutlar geldi ve bir fırtına bizi çatımızı kapatmaya zorladı. Koyun tek açık tarafı olan rüzgâr başlangıçta kuzeyden geldiği için şamandıranın üzerinde yaklaşık 2 metrelik dalgalar vardı. Fırtına sırasında birkaç tekne gevşedi.

Önerilere uyduğumuz için şanslıydık: her zaman şamandıranın altına bağlanın ve ayrı olarak bir güvenlik ipi bağlayın; Tüm beton bloğun kaldırılmaması için teknede yeterince boşluk bırakın. Çekme / sarsıntının önde çok güçlü olmaması için tekneleri kuşatırken daima bir zıplama yapmak önemlidir.

Diğer günler sakince geçti. Sahil boyunca güneye gittik ve SR30’daki yerimizin tadını çıkardık. Tekne arkadaşları tarafından bazı şaşırtıcı demirleme ve bağlama manevraları ile karşılaştık.

Fırtınalar tekrar duyurulduğunda Korcula yakınlarındaki bir limana gitmek istedik ama maalesef daha fazla yer bulamadık. Bu yüzden korunaklı bir koyda demirledik. Ancak bu o kadar doluydu ki sabah fırtına yaklaşırken çapayı kaldırıp Korcula’nın darlığından yavaşça geçtik. Havanın düzelmemesinden ötürü, Brac’deki Marina Mina’da bir yer ayırttık.

Rezervasyona rağmen marina doluydu ve karada demirlememize izin verildi. Orada en uzak köşede çok korunaklı ama şehre yakın bir yerde yatıyorduk. Ertesi gün yolculuk devam etti. Hava düzeldi ve daha kuzeye gittik. En kuzey noktası olarak Mali Losinj’i hedefimiz haline getirdik. Orada bir apartman dairesindeydik ve şehri tekrar görmek güzeldi. Biri veya diğeri değişti. Bir bora duyurulduktan sonra güneye doğru yola çıktık.

Biraz karışık havaya rağmen, SR30 YACTHLINE’ımızda çok iyi vakit geçirdik ve birçok harika deneyimimiz oldu. 4 haftada sadece 3 limana demirlemiştik. Aksi takdirde şamandıralardaydık, ama çoğunlukla demirliyorduk.

Sezon boyunca 103 saat sürdük. Toplam tüketim 13,8 litre / saat idi. Bu, bir önceki yıldan fazla. Ancak nehirlerde daha az kaldık (Neckar 18km / s’de). Biraz daha dalgalı deniz nedeniyle, teknenin suda daha sakin olması için motor / trim sekmelerinin daha sık çalışması gerekiyordu. Daha kullanışlıdır, ancak daha fazla yakıt gerektirir.

Artık lastik botu kaçırmak istemiyoruz. Nerede demirlediğimiz veya şamandırada olduğumuz önemli değil, karada veya körfezde keşif turu şarttı. Akşam dışarıda yemek yemek de sorun değildi. Lastik sandal sahilinde, sahilde 10 bot varken küçük ama güzel tekne ile dikkatleri üzerinize çekeceksiniz. Giysilere bağlı olarak, 4 kişiyi de karaya çıkarmak için iki kez araba kullanıyoruz. 6PS’mizle, kişi tek başına da rahatça kayabilir.