Deneyim Raporu: 29 Yachtline Ren ve Ren / Marne Kanalı

2 kişi
  • Tecrübe
    Deneyimli

Mayıs ayında, havanın hala serin olduğu Ludwigshafen’den, Cuma öğleden sonra (yaklaşık 350 litre dolu bir dizel deposu ile) yola çıktı ve Baden-Baden’e doğru devam ettik.

Orada misafir kayıkçılar olarak çok iyi karşılandık. Demirleme manevrası ile hızlı destek sayesinde, restoranın yanında ayrı, özellikle dikkat çekici bir sıhhi alan keşfetmeyi başardık.

Bu rıhtımda çok güzel bir akşam geçirdik.

Cumartesi günü büyük Iffezheim kilidinden geçtik, çok kolaydı. Çok güzel kilit ustasıyla yapılan görüşmeden sonra, yük gemisini ve yolcu gemisini beklememizi istedi, ardından yüzen babaya tutmamıza izin verildi ve dağa yönlendirildik. 2. Gambsheim kilidinde şanslıydık ve hemen Berg’e yönlendirildik ve sonra Kehl’e devam ettik. Kehl’de kulübe demirledik ve bir gece orada kaldık. Ertesi gün katlanır bisikletlerle Kehl’i görmeye gittik, zaten ilginç bir şehir, Strasbourg’a da gittik ve o akşam Kehler kulüp binasında güzel bir yemek yedik.

Pazar günü güvenli tarafta olmak için Kehl’de yakıt ikmali yaptık (sadece 90 litre mazottu ve sadece akıntıya karşı sürdük), önce Strasbourg kilidinden Ren Marne Kanalı’na devam ettik.

Sonra Avrupa Parlamentosunu geçtik. Dizel motoru neredeyse hiç duyamazsınız, son derece sessiz ve ekonomiktir. Kendi kendinize çalıştırdığınız birkaç kilit dışında, çok iyi geçtik. Waltenheim’da ücretsiz demirledik, sadece elektrik ve su için kredi kartıyla ödeme yapılıyor. Bisikletler, bölgeyi keşfetmek için harika. Akşam, yan taraftaki küçük restoranda lezzetli bir tarte flambée (Fransız standartlarına göre çok ucuz) vardı.

Pazartesi günü Lützelbourg’a gittik ve charter üssünde hoş insanlarla kaldık. Maalesef pazartesi günleri birçok restoran kapalı olduğu için sadece köprüdeki otel açıktı.

Sonra 2306m ve 475m iki tünelden Niderviller’e gittik. Yanınızda bir far bulundurmanız tavsiye edilir çünkü tüneldeki lambalar her zaman düzgün çalışmaz.

Niderviller-Tannenheim’da, çok iyi personel tarafından karşılandığımız Kuhnle Tours kiralama üssünde kaldık.

Ertesi gün geri döndük ve Saverne’ye gittik. Sonra “Katz” ile bitirdik, çok iyi ama ucuz değil, kendinize bir şey ikram edebilirsiniz.

Yakıt göstergemizin çalışmayacağını düşündük, çünkü yaklaşık 25 saat ve yaklaşık 8 km / s hızda 132 kilometrelik kanaldan sonra neredeyse hiç hareket etmedi. Ertesi gün büyük bir tur daha yaptık, Offendorf’a gittik. Kulüpte yine harikaydı, bizi ara sıra Ludwigshafen’de ziyaret eden bazı arkadaşlarımız da var, onlarla harika bir akşam geçirdik.

Ertesi gün, yağmur yağdığında, sadece iyi geçtiğimiz Iffezheim kilidinden eve gittik, biraz ıslak, ancak bilindiği gibi, sadece kötü giysiler var ve kötü hava yok. Ludwigshafen’a tek parça halinde eve gittik.

Ertesi gün dinlendik, yakıt göstergesi hala yarı dolu gösteriyordu, bu kadar az mazot kullandığımıza çok şaşırdık. 29 YACHTLINE’ımızla bir başka harika yolculuk – daha fazla macera için sabırsızlanıyoruz.