Deneyim raporu SR25 -Yachtline- Potsdam ve Berlin

• Deneyim
    ileri düzey

SR25’e giden yol -YACHTLINE-

“Boats” dergisinin 10/2018 sayısında Öchsner Boote’un SR25 Yachtline haberine rastladık. Şimdiye kadar, sadece küçük bir kabin ile Amerikan / Polonya üretimi daha küçük bir günlük kruvazörümüz vardı.

İlave döşeme altı kabini ve küçük “banyosu” olan geniş kabini, römork dahil sadece yaklaşık 2.500 kg’lık düşük toplam ağırlıkla birleştirerek özellikle heyecan verici bulduk. Biz de sonbahar tatilinde tekneyi incelemek için Kürnach’a gittik. Rapordan elde edilen ilk izlenim, yerinde teyit edilenden daha fazlaydı ve Ekim ayında SR25’i sipariş ettik.

13 Nisan 2019’da nihayet tekneyi alabildik. Öchsner-Boats şirketinden Sayın Küffner tarafından birçok ipucu içeren kapsamlı bir teorik talimatın ardından, daha sonra Sayın Öchsner ile su ile ilgili pratik bir talimat almak için Ana’ya gittik.

Hem çalışanlar hem de evin patronu gerekli tüm zamanı aldı ve kesinlikle her soruyu yetkin ve samimi bir şekilde cevapladı!

SR25-YACHTINE ile Berlin ve Potsdam’a

Bir hafta sonra mobil bir ev ve SR25 ile Caputh / Potsdam yönünde kendi küçük marinası olan güzel bir kamp alanına gittik. Oradaki yolculuk da sorunsuzdu.

Birkaç gün, Potsdam çevresindeki suda muhteşem Paskalya havasında izledi. SR25 kullanmak harika. Gemide 2 yetişkin, 2 genç ve bir köpek için yeterli alan mevcut. Bizim için yeni olan, demirlemeyi son derece kolaylaştıran bir pruva pervanesinin “lüksü” idi.

Birkaç gün sonra Berlin çevresinde 3 günlük bir tura başladık. Caputh’tan Potsdam üzerinden Teltow Kanalı, Tempelhof limanına yaklaşık 40 km uzaklıktadır. Ne yazık ki, genellikle 12 km / s’den daha hızlı gitmenize izin verilmiyordu. Ama bir kez alıştığınızda, oldukça rahatlatıcı. Baş pervanesi sayesinde geçilecek kilide hakim olmak kolaydı.

İlk iki geceyi Tempelhof limanındaki yeni teknemizde geçirdik.

Eşim ve ben (ve köpek) kabinde kendimizi rahat ettirdik, alan gerçekten harika. Gençlerimiz, açılır kapanır kabinden gelen minder yardımıyla uzattıkları şezlongun üzerindeki kamp kanopisinin altında harika bir şekilde uyudular.

Alışveriş ve gezmeyle geçen bir günün ardından, ikinci sabah nispeten erken saatlerde, Spree’de doğuya doğru Mühlendammschleuse’ye gittik, çünkü onu 10: 00’a kadar gemide radyo olmadan geçmek zorunda kaldık. O zamana kadar nehir boyunca etkileyici binalar görebilirsiniz, kilitten sonra Berlin’in “ortasındasınız” ve teknenizi Reichstag binası ve Başbakanlık’tan geçirin. Sudan gerçekten tamamen farklı bir bakış açısı.

Charlottenburg kilitlenmesinden sonra Unterspree üzerinden Untere Havelwasserstraße güneyine, Potsdam / Caputh yönünde devam ettik. Burada, büyük Wannsee ve Griebnitz Kanalı boyunca kısa bir dolambaçlı yol tavsiye edilir. Burada hayranlık uyandıran “daha küçük” tek aileli evlerin bulunduğu etkileyici sahil mülkleri vardır.

Arada, tekneyle ilgili kapsamlı bilgi materyalinin yardımıyla doğrudan açıklığa kavuşturamadığımız, gemideki teknoloji hakkında ara sıra sorular vardı. Öchsner’in verdiği iyi hizmet burada da belirgindi. Telefonla veya e-postayla yapılan sorular yetkin, samimi ve yardımcı bir şekilde yanıtlandı.

Caputh’a geri döndüğümüzde, yeni SR25 Yachtline’ımızla 2 gün daha su üzerinde geçirdik ve çok keyif aldık.

SR25 -YACHTLINE- ile ilgili sonuç

Tekne birçok detayda gerçekten iyi düşünülmüş, işçiliği ve kalitesi oldukça yüksek. Elbette kolu ilerletmek de eğlenceli! Ancak mürettebatı önceden uyarmalısınız, muazzam bir itiş gücü var!

Bu noktada Öchsner ekibine tekrar teşekkürler. Şimdiden Hırvatistan’daki yaz için sabırsızlanıyoruz.