Deneyim Raporu 23 Yachtline- Dalmaçya-Turu

• Deneyim
    yeni başlayanlar

Macera tatili

08/22 tarihinde macera tatilimiz yeni teknemiz olan 23 -Yachtline- ile başladı. Birkaç kısa kaçamağı geceleme ile başarılı bir şekilde geçtik, ancak yine de iki kişilik teknede 14 gün yaşamak tamamen farklı bir şey. Uzun ömürlü yiyecekler ve temel malzemelerle doluyduk ve seyahat programı bizi heyecanlandırdı. Biograd na Moru yat limanında, teknemizi vinçle yükledik, bu da çok kolaydı. Kocam turumuzu planlamıştı ama hava şartlarından dolayı biraz değiştirmek zorunda kaldık. Bu, iç su yollarında ve denizde yapılan yolculuklar arasındaki gerçekten büyük farktır: Hava, belirleyici rolü oynar ve bu temel güçlerin insafına kalırsınız. 23 -Yachtline- GENİŞ-BEAM gövdesi sayesinde dalgaların üzerinde gerçekten iyi yatıyor,

Şimdi ayrıntılı rotamız:
Biograd na Moru – Pakoštane – ada Murter (Murter) – Vodice – Šibenik – Krka şelaleleri – Skradin yakınlarındaki Konoba Vidrovača – Primošten – Rogoznica – Drevenik Veli adası (Mavi Lagün) – Trogir – Split – Primošten – Zirje adası – Ada Murter (Jezera) – Zadar – Biograd na Moru.

Gemide birlikte büyüyoruz

Yas halatlarının nasıl kullanılacağını ve şamandıralara nasıl bağlanılacağını öğrendik. Önde ve arkada şamandıralara bağlıyken, Yugo fırtınası sayesinde Zirje adasındaki bir koyda huzursuz ama güvenli bir gece geçirdik. Ertesi sabah bir sonraki marinaya fırtına ile anakaraya gitmeye karar verdik. Gerçekten rahatsız edici ve dalgalı bir yolculuktu ama teknemiz dalgalara meydan okudu!

Aksi takdirde marinalarda güvenle kaldık ve sıhhi binanın olanaklarından yararlandık. Akşamları hep yemeğe çıktık ve Hırvat köylerini, kasabalarını ve tavernalarını deneyimledik. Tripadvisor ve Öchsner’in taverna rehberinin önerileri sayesinde, lezzetli yemekleri olan en iyi yerleri bulduk. Alternatif olarak, kusursuz bir şekilde çalışan gemide kendimize baktık. Tam otomatik kahve makinesini kaçırmadık. Filtre kahvenin tadını yeniden sevmeyi öğrendik. Kendi geminizde deniz manzarası eşliğinde lezzetli tadı var. Mürettebatın (eşim ve ben) birlikte büyümesi de olumluydu. Manzara mesafeye doğru dolandı ve güneşi teninizde hissetmek, dalgaları deneyimlemek ve rüzgârın burnunuzun etrafında esmesine izin vermek bir zevk. Bir koyda yüzme molası neredeyse her zaman mümkündür ve küçük adalarda rahatlayabilir veya demirleyebilir ve soğuk bir bira içebilirsiniz. Akşamları gezmeyi ve taze deniz spesiyalitelerini dört gözle bekledik.

7.29 m uzunluğundaki tekne, gezinti ve gemide daha uzun bir tatil için kesinlikle uygundur. Açık hava duşu sayesinde marinada kalmak oldukça gereksizdir.

Teknemizle yaptığımız tatil harikaydı ve şimdiden nereye gideceğimizi düşünüyoruz.