Deneyim Raporu: SRX30 YACHTLINE – Rhein / Main

• Tekne: SRX30 YACHTLINE
  • Motor: Volvo Penta V6 280 DPS
  • Seyir Bölgesi: Rhein-Main
  • Mürettebat: 5 kişi (2-8)
  • Tekne deneyimi: yeni başlayanlar

Karardan Teslimata

Hollanda’da ve Mecklenburg Göller Bölgesi’nde kiralık tekne evlerde geçirdiğimiz iki harika tatilin ardından, kendi teknemizi satın alma fikri doğdu. Kilit noktalar açıktı: Ren-Main bölgesinde yaşadığımız ve nehrin sadece bir kısmına odaklanmak istemediğimiz için, 5 kişi için yatacak yeri olan ve çekilebilir bir tekne arayışındaydık. Tabii ki, mali çerçeveye de uyulması gerekiyordu.

Kullanılmış tekne pazarında hiçbir şey bulamayacağımızı çabucak anladık. Ticaret fuarına birkaç ziyaretten sonra nihayet kriterlerimizi karşılayan bir tekne bulduk. Bir test sürüşü yaptık ve istediğimiz şekilde yapılandırdık. Ancak teklifi aldığımızda içgüdülerimiz ilk coşkuyu engelledi.

Kısa bir süre sonra Interboot 2016’yı ziyaret ettik. Burada yeni bir çekilebilir tekne tanıtıldı. Öchsner-teknelerinden SRX30 Yachtline’ın önünde durduk. Ve aniden anladık: Bu bizim teknemizdi! Mutlak bir göz alıcılığı vardı. Modern tasarımı, şık duruşu, LED aydınlatması, yüksek kaliteli ve iyi düşünülmüş iç mekanı fazlasıyla dikkat çekiciydi. Bu nedenle onu görür görmez çok sevdik.

Mayıs 2018’de Öchsner-Boote’daki yelken günleri, tekneyi Main’de canlı ve hareket halinde deneyimlememizi mümkün kıldı. O gün, son belirsizlikler ve cevapsız sorular ortadan kalktı, böylece finansmanı netleştirdikten sonra 2018 sonbaharında teknemizi sipariş edebildik. Üretim aşaması sorunsuz geçti. Sipariş verildikten 4 ay sonra tekne ve treyler için kağıtlar elimize ulaştı; Kararlaştırılan tamamlanma tarihinden 8 hafta önce, eğitim videoları için bazı bağlantılar bize gönderildi.

Devir teslim: Test sürüşünden hemen öncesi.

Teknenin teslim edilmesinden önceki zamanı ADAC’ta treyler güvenlik eğitimini tamamlamak için kullandık. Eğitim sırasında önemli bir nokta yük emniyeti konusuydu. Özellikle tekne kıçtan ayrı olarak sabitlenmeliydi. Bir eğitim seansı sırasında, sürüş eğitmeni zaten yüklü bir tekne kayması görmüştü.

Teknenin teslimi için tam bir gün planlandı. İlk bölüm Sven’in ofisinde gerçekleşti. Gerekli evrakların yanı sıra tekne ile ilgili detaylı bir brifing aldık ve burada temizlik ve bakım ile ilgili önemli bilgiler eksik değildi. Yükü sağlamayı sorduğumuzda, Sven sırıtarak cevap verdi, “Hadi dışarıya bir bakalım.” O an gelmişti. Teknemiz az önce kalktı ve ofis penceresini kararttı. Ne takım ama!

Yararlı eğitim videoları ile teknenin gerçek devir teslimi için zaten biraz hazırlandık. En azından devir teslim gününde bazı şeyler ilk kez görülmüyor. Devir tesliminin bir kısmı, içeri girip çıkma, Main’de test sürüşü ve terazilere heyecan verici yürüyüştü. Sonuç olarak, çok hareketli bir gün. En azından güler yüzlü ve yetkin ekip sayesinde çok eğlendik.

İlk yolculuk

Su yolunu eve Ren-Main bölgesine götürmeye karar verdik. Öchsner Boot şirketinin şirket binasından temiz su deposunu doldurduktan hemen sonra başlar. Her şeyden önce, yol bizi yerel benzin istasyonuna götürüyor ve ilk zorluk 15 metrelik aracı tank kutusuna, önce yakıt ikmali yapıp sonra tekrar çıkacak şekilde manevra yapmak. Bu konuda ustalaştıktan sonra, test sürüşünün yapıldığı yere feribot feribotuna gider. Ancak bugün için sadece bagajımızı ve erzakımızı arabadan tekneye yüklemek ve geceyi karada karavanda geçirmek istiyoruz. Hemen fark ettik: SRX30 sonsuz depolama alanı sunuyor!

Karavanın tepesini de monte etmeyi başardığımız bir saat sonra gibi geliyor. 😧. Nereye gideceğinizi biliyorsanız, sadece birkaç dakika sürer. Bu olaylı günde son bir içkiden sonra yatağa gidiyor – oğlumuz ev sahibinin kamarasını devraldı, iki kız kıçta uyuyor, karım salondaki genişletilmiş bankta ve ben de kokpitte.

Ertesi sabah parlak güneş ışığında yolculuğa başladık. Bugün Babalar Günü ve yerel Kaltenhausen bira bahçesinde beyaz sosisli bir kahvaltıyla başlamaya karar veriyoruz. Güçlendirilmiş SRX30’u suya koyduk ve tekneyi teslim ederken gerçekten dikkatli olup olmadığımızı ilk test ediyorduk.

Önümüzde yaklaşık 300 kilometre nehir için yaklaşık bir haftalık yolculuğumuz var. Ana Kanalı geçtikten sonra ilk kilide ulaşıyoruz. Telefonla kilit görevlisine rapor veriyoruz; SRX30’un genişliğinden dolayı, neredeyse tüm esneme için ticari gemicilik endüstrisinin kilit odalarını kullanmak zorundayız. Herhangi bir sorun yaşamadan giriş izni aldık ve vadiye inen tek tekne biziz.

Genel olarak, tüm kilitlerde kibar ve nazik bir şekilde muamele gördüğümüz ve hatta en uzaktaki tek gemi biz olsak bile boş kilitlerin yapıldığı söylenebilir. Bu yüzden bir sonraki profesyonel gemiyi beklemek zorunda kalmadık. Bunun daha karmaşık olduğunu hayal ettik ve Ana’yı, genellikle tasvir edilenden çok daha çekici bir eğlence aracı alanı haline getirdiğini düşündük. Sorumlu su ve nakliye yetkililerinin çalışanlarına teşekkürler!

İlk gün turunun sonu Marktbreit. Liman güç bağlantısı olmadan burada iki gece geçiriyoruz.

Gemide kapsamlı bir kahvaltının ve erzakların doldurulmasının ardından, planladığımız gibi ileriye yönelik yolculuğumuza sabah 11:00’de başlıyoruz ve çalışan buzdolapları ve müzik sistemleri gibi bir dizi güç kontrolcüsüne rağmen, motoru çalıştırmada sorun yaşamıyoruz. Hedef, Laudenbach spor tekne limanı.

Yakında Würzburg’a ulaşıp Alte Mainbrücke’ye doğru yola çıkacağız. Yaşamdan büyük on iki taş figür karşılıyor bizi. Uzakta Marienberg Kalesi görkemli bir şekilde kulelerle karşımızda. Şimdiye kadar tekneyi uçağa bindirecek vaktimiz olmadı. Bu harika manzaranın yavaşça geçişi, stresli zihinlerimizde bir merhem oluşturuyor. Laudenbach’a vardığımızda akşamı kalabalık katılımlı “Biergarten am Schloss” da sonlandırıyoruz.

Ertesi sabah mürettebatımızın en genç üyesinin isteğini yerine getiriyor ve seyyar ispirto ocağında lezzetli krepler hazırlıyoruz. İyice güçlenmiş, pastoral limanı terk edip Lohr’a doğru yola çıkıyoruz.

Lohr’a vardığımızda güzel bir yaz gününün tadını çıkarıyoruz. Kaptan rahat şezlonglardan birinde uyuyakalır.

İlk kez, sıcaklıklar neredeyse yaz gibi göründüğünde, yan güneş korumasını çok işlevli tavanın fermuarlı “bağlantılarına” ekliyoruz. SRX30’un saniyeler içinde takılabilen bu özelliğine hayranlık duymamak elde değil!

Bir sonraki durağımız Wertheim’deki spor tekne limanı. Boş öğleden sonranın geri kalanını tarihi eski şehri ve kaleyi ziyaret etmek için kullanırız. Ertesi sabah eski şehirdeki bir kafede kahvaltının tadını çıkarıyor ve bir nehir gezisi gemisinin kıyıdan ayrılışına tanık oluyoruz. Bir grup insan diğerinden devralır, işaretler tekrar yukarı ve aşağı gider. Turistler bilgileri kulaklıkla alıyor. Bu kargaşayı bir süre şaşkınlıkla izliyor ve ardından bir fırıncıyı ziyaret ediyoruz. Liman müdürü hala “dürüstçe” yemek pişirdiği için onu tavsiye etti. İkmalimizi rulo, ekmek ve tatlı hamur işleri ile doldurup bu pitoresk yerden ayrılıyoruz.

Yakında bir süre refakat ettiğimiz bir nehir gezisi gemisine yetişiyoruz. Geminin arkasındaki kilitlere her zaman girmemize izin verilir. Hassas bir çalışma ile yavaş yavaş kilit odasına giren ve emin bir içgüdüyle doğrudan kapıların önüne uzanmak zorunda kalan bu gemilerin kaptanlarına saygı duyuyorum.

Kilit bekçisinden öğrendiğimiz gibi, nehir gezisi gemisi Miltenberg’den kısa bir süre önce yanaşacak. Onu geçiyoruz, Miltenberg’i geçiyoruz ve Großheubach’taki küçük spor tekne limanına yanaşıyoruz. Demirlerken, SR30’un kilitlerinin altındaki paslanmaz çelik şeritleri fark ettik. Sadece görsel bir yükseltme değil, aynı zamanda halatların CTP gövdesi üzerinde sürtünmesini de önlüyorlar.

Büyüleyici bir gün batımı yaşıyoruz ve bu anı kauçuk tekneden yakalıyoruz.

Großheubach

Sonnenuntergang

Zorunlu eğitim nedeniyle ikiye indirilen mürettebat, bu ilk yolculuğunun son günü başlıyor. Kahve demlendi ve varış limanına doğru uzun bir yolculuk bizi bekliyor. Önümüzde büyük kilit odalarını kullanmamız gereken birkaç kilit var. Kleinostheim’den itibaren spor tekne kilitleri de SR30 için yeterince geniştir. Ancak kilidi çalıştırmak için bir yolcunun dışarı çıkması gerekir ve kaptanın artık gemide yapacak çok işi vardır. İyi prova edilmiş mürettebatımızı acı bir şekilde özlüyoruz ve mevcut pruva pervanesi için minnettarız.

Eve vardıktan birkaç gün sonra tekneyi sudan çıkarmaya karar veriyoruz. Tekneye bakıldığında su altı gövdesinde yaklaşık 20 cm uzunluğunda bir çizik görünür hale gelir. Öchsners ile hayal kırıklığı içinde temasa geçtik ve teknemizi geri sürebileceğimizi düşündük. Ama orada bize güven veriyorlar. Öchsner Boats, kullanılan jelkotun bileşenlerini bize gönderir ve hasarın yerinde tamir edilmesini sağlayabiliriz. Sonunda dehşetten paçayı sıyırdık ve her yeni gelene sadece Florian Öchsner’ın manevrasını izlemesini önerebiliriz!

Yaz 2019

SRX30’umuzu tekrar suya atıyoruz. Bir sonraki kilidin hemen arkasındaki ilk limanı gördüğümüzde, öğleden sonra geç, sadece on kilometre arkamızda. İskeledeki Passier bize dostça bir el salladı ve bizi içtenlikle demirlemeye davet ediyor. Yine de oldukça garip bir şekilde, SRX30’u bir köprü kutusunda geriye doğru manevra yapıyoruz.

Bu harika bir yazın başlangıcıydı. Sonraki haftalarda arkadaş olacak, Frankfurt’ta harika akşamlar ve partiler geçirdiğimiz ve önümüzdeki sezon tekrar görmeyi dört gözle beklediğimiz insanları burada tanıdık.

Spontane bir akşam gezisi hızla bir ritüele dönüşüyor: Hafta boyunca her gün Offenbach kilidinin yukarısına doğru yelken açıyoruz. Orada demirlenirsiniz, yüzme platformundaki nilüfer ızgarası yakılır, ızgaralanır, yenir ve durulanır. Alacakaranlık yola çıkması için uyarıda bulunur ve Frankfurt silüetini geçerek yavaş bir hızda geri döner.

Bunlar, kameralardan gelen görüntülerin zorlukla çoğaltılamayacağı izlenimleridir. Ve hemen hemen her gün bir arkadaş görüyoruz: Resmi vapur saatlerinden sonra akşam Frankfurt’a sefer yapan Höchst Feribotu.

Main metropolündeki çim geçit her zaman iyi taşınır. Hemen hemen her su sporu aracı burada hayranlıkla izlenebilir. Boş zamanları atlayanlar, ne tür dalgalar üretebileceklerini gururla gösterirler. Yelkenli tekneler bile gerçek bir seyir harikasıdır ve dönerken direğin altında ileri geri çömelirler.

Karadaki karmaşadan uzaktaki cennet nadiren rahatsız edilir: Bir akşam, görünüşe göre köprünün altından geçmek için özellikle acelesi olan biri bize saldırır. Yan tarafa gidiyoruz ve su polisinin yanıp sönen mavi ışığını keşfediyoruz. Şimdi daha da fazla acil servis görüyoruz, bir itme konvoyu ve görünüşe göre yolcularının karaya çıkmasına izin veren Höchst Feribotu. Ancak daha sonra ne olduğunu öğreniriz: Bir itme konvoyu, karanlıkta batmış olması gereken bir yelkenli ile çarpıştı.

Çoğunlukla siyah olan yük gemilerinin geceleri zar zor görülebildiği ve Frankfurt’ta karada nehirden daha fazla kırmızı, yeşil ve beyaz ışık olduğu bizim için netleşiyor. Bu nedenle, AIS’nin sonbaharda yenilenmesine karar verdik.

Zamanla SRX30, gemide geçirilen mutlu ve nemli akşamların ardından uyumak için pratik bir yer haline gelir. Ayrıca işe giderken trafik sıkışıklığından kurtulursunuz. Sadece arabadaki tekne kağıtlarını unutursanız ve o gün polis tarafından kontrol edilirseniz utanç verici olur. Neyse ki, memurlar arkadaş canlısı ve iyi. İlginç tekneyi ve bölgelerine “yeni gelenleri” merak ettiklerini itiraf ediyorlar. Başka bir kontrol için hazırlıklı olmalı ve bir uyarı ile uzaklaşmalıyız. 2019 sezonunda “toplantı” artık işe yaramadı.

Frankfurt şenliklerini sudan yaşayabilmek gerçek bir zevk. Bunlar arasında Ironman, Mainufer ve Museumuferfest’in havai fişekleriyle düzenlenmesi yer alıyor ve bunlardan bazıları Main’deki bir platformdan fırlatılıyor.

Avrupa Merkez Bankası’nda düzenlenen “Avrupa Açık Hava” konserine yaptığımız “kadın gezimiz” en önemli olaylardan biridir. Sekiz kişilik SRX30’un kapasitesi sadece mürettebat açısından tam anlamıyla kullanılmıyor. Kadınların her biri diğerlerine kendi başına yiyecek ve içecek sağlamak zorunda olduğunu düşünüyor.

ECB’ye vardığımızda, başlangıçta en arkada sıraya giriyoruz, ancak birçok tekne arasında birkaç boşluk keşfediyoruz. İleriye doğru parça parça dikkatlice hile yapıyor ve kutu koltuklarımızdan konserin tadını çıkarıyoruz. Şarap ve diğer lezzetlerle iyi bir şekilde tedarik edildiğinde, hepimiz rahat bir koltuk bulabiliriz. SRX30 gerçekten gerçek bir yerden tasarruf sağlar. Biz kızlar için kesin olan bir şey var: gelecek yıl geri döneceğiz!

Eylül ayında Ren’e başka bir gezi yapmaya karar verdik. Schiersteiner Hafen’deki ve Kühkopf’taki istasyonlarımız, SRX30’umuzun omurga altında ana sudan başka bir şeye sahip olması için tek fırsattı.

Ren Nehri’nde nihayet tam gaz veriyoruz ve SRX30’u en güzel süzülüşünü yaşıyoruz. Çocuklar neşeyle ciyaklıyor ve herkes direksiyon başında imrenilen yer için çabalıyor. Suda uzun bir iz bırakıyoruz ve SRX30’un sürüş keyfi açısından sunduklarının tadına varıyoruz. Şimdiden Hırvatistan’daki bir sonraki tatili dört gözle bekliyoruz.

Kühkopf’ta çok sayıda teknenin yanında demirliyoruz. Çocuklar geniş yüzme platformundan mutlu bir şekilde atlıyor, biz yetişkinler koşuşturmadan kaçıyoruz ve fantastik, doğal bir manzarada kürek turu yapıyoruz. Birlikte lezzetli bir akşam yemeği hazırlıyoruz ve bir kez daha çok hızlı bir şekilde eve dönüyoruz.

Gezi sonunda hızlı sürüş tarzımıza rağmen düşük yakıt tüketimine hayran kaldık.

Kürnach’a geri dön

Mevsim yavaş yavaş sona eriyor ve Kürnach’a kışlık depolama için kendi omurgamızla yolculuk yapmaya karar veriyoruz. 11 Ekim 2019’da bu yaz artık yalnız misafirlerimizden ayrılıyoruz. Bununla birlikte, Wiking spor topluluğunun kıyısında birkaç arkadaşla tanıştığımız ve kısa bir süre demirlediğimiz için çok uzağa gidemedik. Ne de olsa Seligenstadt’ın arkasındaki Karlstein limanına 19: 30’da ulaşıyoruz. Hala hoş bir 16 derece santigrat var ve ertesi sabah güvertede kahvaltının tadını çıkarabiliriz. Limanda vinçle indirilen tekneleri izliyoruz.

Bugünün varış noktası, yolda çok hızlı geçtiğimiz Miltenberg. Ticari nakliye kilitleri Obernau’daki kilitten bizi tekrar bekliyor. Önümüzde öncelikli üç gemi var. Bu sefer beklememiz gerekecek. Kimin aklına gelirdi. Dördümüz kilit altındayız. Hâlâ sığabilmemiz için çok sıkı, öndeki üç tekne birbirine sıkıştı. Sol rıhtım duvarındaki pruva, sağ taraftaki kıç. Bunun için çok teşekkürler!

Aschaffenburg

Yolculuğun son birkaç kilometresi üzüm bağlarının yanından geçiyor. Ağaçlar yavaş yavaş sonbahara dönüyor. İki ila üç hafta içinde burası ne kadar harika görünmeli! Alacakaranlıkta güzel Miltenberg’e ulaşıyoruz. Sıradağların eteklerindeki evler bir dizi inci gibi dizilmiş. Kulüp evinde iyi bir şirkette bir şarap içeriz. Daha sonra Hanau’da tanıdığımız eski bir arkadaşla tekrar karşılaşıyoruz.

Ertesi gün Miltenberg’den ayrılıyoruz, ancak ondan önce kasabada bir “şeref turu” yapıyoruz.

Şimdi öğleden sonra. Hava ve manzara benzersiz. Mavi gökyüzü, 22 derece, bu adeta bir rüya! Bizim için her zaman kilitleri açan Malta bayrağı altında uçan otel gemisi Scenic Opal’e katılıyoruz. Güneş kıyıda dağların arkasında kaybolur. Hemen soğur.

Zifiri karanlıkta süper LED el feneriyle kaptanın yolunu aydınlatıyorum. Akşam Lohr limanına tam gaz veriyor. Orada tüm yaya köprüleri zaten sökülmüş durumda. Kıyı, günün düzeni – mutfak bugün soğuk kalıyor. Çok rahat bir İtalyan restoranı buluyoruz ve daha sonra yatağımıza yorgun düşüyoruz.

Miltenberg

Schleuse Faulbach mit Zuschauern

Mainschleifen

Weinhänge

Schleuse Rothenfels

Ertesi günün sabah saat 10:50’de Steinbach kilidine yöneldik. Sonraki yolculukta doğa en iyi haliyle kendini gösterir. Güneş şimdi dağın tepesinde ve sisi yutuyor gibi görünüyor. Tek başımıza trenimizi çekiyor ve nehir boyunca cam kadar pürüzsüz sessizce gizlice giriyoruz.

Öğleden sonra tüm kilitlerin en güzeline doğru yola çıkıyoruz – Würzburg’a geliyoruz. Goßmannsdorf’ta, dün yoldaşımız Scenic Opal olarak bize gizlice girebileceğimiz bir yer bırakmadığı için zorla bir mola verdik. Kilit bekçisi, çok geç geldiğimizi öğrendi ve sadece odanın yarısını açıyor. Otel gemisine daha sonra yetişeceğiz ve sonunda Marktbreit’e yanaşacağız.

Burada bankanın hemen yanındaki benzin istasyonundaki kutuları dolduruyoruz. Bu yıl teknedeki son gecemiz. Uzun süre biraz özlemle oturup battaniyelere sarılıp harika, unutulmaz bir yaza bakıyoruz.

Kahvaltıda bize bir kuğu katılıyor ve artık ekmeklerimizi açgözlülükle yer. Kendimizi Öchsners’da duyuruyoruz ve uzaklaşıyoruz. İki kilit daha ve oradayız. Hedefimizden kısa bir süre önce itfaiye bize durma talimatı veriyor. Bir petrol sızıntısı nedeniyle nakliye kapanması birkaç saat sürmelidir – daha büyük bir şey. Sonra daha hızlı gider.

Fahr’da, gecikmemize rağmen sudan çıkmamıza güvenle yardım eden Florian Öchsner’i selamlıyoruz. Talimatlarını tam olarak uyguluyoruz ve onunla birlikte dışarı çıkmak bir esinti. SRX30, saat 17: 19’da karaya çıkacak ve yapımcısından bir ilk denetim alacak.

Sonuç olarak SRX30’u satın alarak bizim için en doğru kararı verdik diyebiliriz. Halen römork çekilebilen en büyük teknedir ve bu nedenle bize ev sularımızdan uzakta istediğimiz esnekliği sunar. SRX30, beş kişilik ailemize geri çekilmek için yeterli alan ve fırsat sağlar.

Tekne, konforlu ve çok kaliteli bir donanıma sahiptir. İkinci buzdolabının çok faydalı olduğu ortaya çıktı. Gemideki tüm elektrikli cihazları mevcut pillerle iki gün boyunca harici bir güç bağlantısı olmadan çalıştırabilirsiniz. SRX30 ile ilgili hiçbir şey gereksiz değildir ve şu ana kadar hiçbir şeyi kaçırmadık.

Kısacası, tekne sadece EĞLENCE!