Deneyim Raporu: 29 YACHTLINE – Ana, Tuna ve Ren

• Mürettebat: 2 kişi
  • Tekne deneyimi: yeni başlayanlar

Teknemizi Alıyoruz

15 Haziran 2018, öğleden sonra 2 civarında, 13 Haziran 2018’de Zugspitze’de evet dedikten sonra Öchsner şirketine varıyoruz. Geri kalan eşyalarımızı Öchsner şirketinin bir salonunda bizi bekleyen “Kuzey Burnumuza” yüklüyoruz. Ofise geri dönüyoruz ve ardından Bay Öchsner, karavan ve “Kuzey Burnumuz” ile Fahr’daki kayma noktasına gidiyor.

Kesin ve harika bir tanıtımdan sonra, Bay Öchsner ile Kuzey Burnumuza tırmanıyor ve saat 15:30 civarında suya atıyoruz. Önce Main’den aşağı iniyoruz. Ralf ayrıca burada ayrıntılı olarak açıklanan her şeyi alıyor. 2 1/2 saatlik bir test sürüşünün ardından, Bay Öchsner Fahr’a inerek motorlu tekne gezintisi konusundaki yeni hobimiz 311.1 km’de Main’de başlıyor.

İlk gezimizin raporu

311.4 km’de ilk kilidimize geldik: Wehr Volkach bot kilidi. Kabul ediyorum, biraz midem bulanıyor ama işe yaradı.

İlk liman durağımız 313.6 km’de 1. Motoryachtclub Nürnberg ev’de … Liman girişinde Christian ve Melanie bizi selamlıyor ve demirlememize yardımcı oluyor. Teknemize düzeni sağlamaya çalışıyorum. Tekne çok fazla alan ve saklama alanı sunuyor.

Limanda işlerin nasıl yürüdüğüne dair bize her şeyi anlatan yardımcılarımızla bir bardak Prosecco içiyoruz. Sonra bir şeyler yeriz ve saat 22:30 civarı ranzaya gideriz. Yeni teknemizde ilk gecemiz. İyi geceler 😋.

16 Haziran 2018 Cumartesi

Sabah 5’te ikimiz de uyanığız.

Sabah ritüelimiz olan kahvemizi içiyoruz ve şimdiden gemide ilk kahvaltımızın tadını çıkarıyoruz.

Saat 10: 00’da yola çıkma zamanı. 316.3 km’de ikinci Wipfeld kilidimize ve ardından Garstadt ve Ottendorf kilitlerine ulaşıyoruz. Kilidin gittikçe daha iyi hale geldiğini fark ettim.

Saat 15.00 civarında 1. Motorlu Tekne Kulübü Obertheres eV’nin liman tesisine demirliyoruz. Yine dost canlısı insanlar tarafından karşılandık. Teknemizi emniyete aldıktan sonra, Ralf yeni katlanır bisikletiyle alışverişe çıktı.

Akşam pizza yemek için Mimo’ya gidiyoruz: şiddetle tavsiye edilir! Harika yemekler ve harika fiyatlar. Sonra bir şişe şarapla keyifli bir tura çıkıyoruz. Yat kulüplerinde ne kadar güzel çalıştığı harika.

17 Haziran 2018 Pazar

Sabah 7:00’de kalkıyoruz ve teknede ikinci gece daha iyi uyuduğumuzu görüyoruz. Bugün kahve kara kablosuyla demleniyor, daha hızlı çalışıyor.

Sabah 9:00’da tekrar atılmanın zamanı geldi. 359.8 km’de 6. Knetzgau kilidimize ulaşıyoruz. Günlük ritüelimiz kilit için de geçerlidir: Kilit görevlisini arayın ve kayıt olun. Bu, radyo olmadan bile çok iyi çalışıyor. Bugün tek başımıza kaçakçılık yaptık.

Ralf kilidi bıraktıktan sonra spor tekne kilidi alanına girer ve ilk kez demirlemeye çalışır. Bu da çok iyi çalışıyor. Burada muhteşem güneş ışığında yaklaşık 3 saat suda kalıyoruz. Limbach’a devam edin. Orada bir nehir gemisi, ticari bir gemi ve bir yelkenli gemi ile kilide giriyoruz.

Eski yelkenli gemideki İngiliz, bize İngilizcede de gitmek istedi, burada demirlememiz gereken yer. Kulaklarımızı cereyana çevirdik. 380.7 km’de Viereth’e devam ediyor.

Motor- und Segelbootclub Coburg’a 382.2 km’de devam ediyoruz, varış 16:45. Burada yine demirleme konusunda yardım aldık. Futbol saat 17: 00’de başladığından beri oyunu iPad’de izleyelim.

Bugün yeni ızgaramızın açılışını yapıyoruz. Biftek, sosis, patlıcan ve kabak var. Bulaşıkları yıkadıktan sonra bir yürüyüş daha yapacağız. Komşunun evinde bir şarap daha var.

18 Haziran 2018 Pazartesi

10: 50’de atılma zamanı. 387.7 km’de Main’den ayrılıyor ve Main-Tuna Kanalı üzerinden Bamberg ve Strullendorf’a doğru devam ediyoruz.

Oraya demirliyoruz ve muhteşem güneş ışığında güneşleniyoruz. 13.45’te tekrar kalkıyoruz. Bugünün varış limanı liman tesisi Verbandsverein Yachtclub Forchheim eV 1969’dur. Gideceğimiz yere 16: 10’da varıyoruz.

19 Haziran 2018 Salı

Bugün saat 10:30’da Hausen km 41’e doğru başlıyoruz, yine kitabımızda olmayan başka bir kilidimiz var. Ticari nakliyeyi beklemek zorundayız.

Önceki tüm kilitleri ortadan kaldırdıktan sonra, şimdi ilk kez arkadan, yüzme platformundan kilitliyorum. Baş pervanemiz sayesinde bunu çok daha kolay buluyorum.

48.7 km’de Kriegenbrunn’a doğru devam edin. Burada tekrar demirliyoruz ve yiyecek bir şeyler yiyoruz. Liman tesisi Verbandsverein 1 yönünde saat 15: 25’te devam edin. 57.5 km’de daha fazla Wassersportclub eV. Saat 4 civarında varış. Yine, herkes çok yardımcı oluyor.

Yachtline 29’umuz yakıt tüketimi açısından oldukça ekonomiktir – yaklaşık 0,7 litre / km, ancak burada yakıt ikmali yapmalıyız.

20 Haziran 2018 Çarşamba

Ralf beni sabah 5:30’da uyandırır. Daha iyi ve daha iyi uyuduğumuzu ve sabahın erken saatlerinde formda olduğumuzu görürüz. Sabah 7: 00’de Nürnberg yönüne doğru yola çıkma zamanı.

Bugün hava yine rüya, güneş masmavi gökten parlıyor. Bugün bazı su köprülerinden geçiyoruz – arabalarla yolun aşağısında ve köprüde – ve daha fazla kilit geçiyoruz.

Bugünkü son kilidimiz Bachhausen’de – aşağıya doğru geçen ilk kilit buydu. Giderek daha güvenli hale geliyoruz ve ilk rahatsızlık hissi ortadan kalktı. Şimdiden kilidin artık çok eğlenceli olduğunu söyleyebilirim.

Bugünün limanı, liman tesisi Berchinger Yachtclub eV, varış 17:00. Çok güzel bir yat kulübü, ancak maalesef yakınlarda süpermarket yok. Kasabada yemek yiyeceğiz – bugün Yunanca. Bölüm oluşturulamadı. Akşam yemeğinden sonra tekneye geri dönüyoruz.

21 Haziran 2018 Perşembe

Ralf sabah 5: 20’de kalkar, fırına gider ve kahve yapar. Sabah 6: 30’da beni uyandırıyor ve güzel bir kahve içiyoruz. Bu arada, erken kalkmaya alışkın değiliz ve bu da amaçlanmıyor. Ama bir şekilde teknenin geri kalanı bizim için  saf bir rahatlama.

Saat 8: 15’te slogan: “Defolun!” Yönü Berching 122.5 km’de. Manzaralı rota üzerinde devam ediyor.

Riedenburg’da ilk  spor tekne kilidimizi kullanıyoruz . Ralf tekne kilidine girer, iner, kilidi harekete geçirir ve gemiye geri döner. Şaşırdım çünkü kilit kapısının otomatik olarak açılacağını söyledi. Ama X ile cümle. Merdivenden 8.40m tırmanıyorum ve kapıyı açıyorum. Suyun altına gidiyorum ve oradan tekneye geri dönebilirim. İkimiz de içten güldük. Böyle deneyimler yaşamalısınız.

Yolculuğumuz güzel manzaralı Kelheim rotasında devam ediyor. 170,7 km’de Ana Tuna Kanalı’ndan ayrılıyor ve Tuna üzerinde devam ediyoruz.

Bugün hedefimiz Marina Saal GmbH. Çok güzel bir marina. Önce doğrudan benzin istasyonuna gidip teknemizi dolduruyoruz. Daha sonra marina ofisine kayıt olacağız. Ralf, fırtına sırasında tekneyi rıhtıma çevirmeye çalışır. Tecrübeli operasyon müdürü bile bunun o kadar kolay olmadığını söyledi. Ama kısa bir süre sonra yanaşıyoruz. Turumuzda zaten çok şey öğrendiğimizi ve fark ettiğimizi anlıyoruz.

Ralf artık teknenin dışını temizliyor ve ben ofiste çalışıyorum. İşin adil dağılımı ve bundan zevk alıyoruz. Daha sonra akşam yemeği için Marina restoranına gidiyoruz. Güneş yine görkemli olduğunda ve fırtına dinince terasta oturup pizza ve İtalyan salatası yeriz. Teknemize geri döndüğümüzde, bir bardak daha Prosecco içiyoruz ve dönüş yolculuğumuzu yine dolu bir depo ile planlıyoruz.

22 Haziran 2018 Cuma

Sabah 6: 30’da kalkıyoruz. 166.1 km’de Kelheim’a doğru sabah 07: 35’te yola çıkın.

Spor tekne kilitlerine her zaman daha iyi hizmet veriyoruz. Ralf şimdi o kadar hassas bir şekilde kilidin içine giriyor ki, herhangi bir sorun yaşamadan çıkabiliyorum. Bu arada, bugün teknede nispeten taze, bu yüzden sancak tarafı hariç karavanın tepesini açık bıraktık. Şu anda 13 derece ve bulutlu.

Sonraki Dietfurt’u kilitleyin. Rüzgarlı. Berching’de önce rıhtım duvarına demirliyoruz ve REWE’de alışverişe gidiyoruz. Alımlarımızı gemiye getirip, güzel parke taşlarıyla tekrar şehre doğru yürüyoruz. Yolda bir kahve veya kapuçino da vardır.

Tekneye geri dönüp Berchinger Yachtclub eV’ye geri dönüyoruz Ters park ve demirleme günden güne daha iyi çalışıyor. Bugün artık yemek için şehre gitmemeye karar veriyoruz, bunun yerine gemide yemek yiyoruz – hardallı beyaz sosis var. Biraz yağmur yağıyor. Yağmur yağdığında bile burası çok rahat. Bugün gemide futbol izleyebiliriz.

23 Haziran 2018 Cumartesi

6:15 şu anda güneşli olan 7 ° ‘de kalkıyorum. Bachhausen kilidi yönünde sabah 7: 40’ta alçalın. Ticari bir yolcu gemisi beklemeliyiz. Çok rahatız.

Fürth’deki 1. su sporları kulübüne geri dönüyoruz. İskelede kafes içinde karşılanıyoruz. Burada geminin vaftiz törenini kaçırdık. Kutlamaya davet edildik. Izgara yemeğimizi aldık ve ızgara yemek ve güzel bir bira ile ilginç sohbetlerle zaman hızla geçti. Bugün teknemizde televizyonda Almanya: İsveç’i izliyoruz.

24 Haziran 2018 Pazar

Sabah 6: 15’te kalk ve sabah 7: 46’da fırlat. Bugünün varış noktası 383 km’de bulunan Trosdorf marinasıdır. Burası çok güzel bir marina, her şeyden önce çok bakımlı. Teknemizi emniyete aldıktan sonra tazelenip yerine koşuyoruz. Orada bir balıkçılık festivali düzenlendi. İyi balık yiyoruz ve onunla bir bira içeriz. Teknemize geri dönüyor ve kendimizi rahat ettiriyoruz.

25 Haziran 2018 Pazartesi

Sabah 7: 00’de kalkıp alışveriş için Kaufland’a yürüyoruz ve ardından Mücke ayakkabı mağazasına yürüyoruz. Hiçbir yerde böyle bir ayakkabı ve giysi seçkisi görmedik. 56 bedene kadar erkek ayakkabıları. Harika seçim. Dükkan dolambaçlı yoldan tavsiye edilir.

Saat 11: 00’de 380.7 km’de Viereth 41 kilidine doğru tekrar atılma zamanı. Bugün hedefimiz 350.8 km’de 1. Motorlu Tekne Kulübü Obertheres. 17: 30’da varış Bugün kendimize yatırım yapıyoruz, bu her zaman daha iyi çalışıyor. Köyde kıyafet değiştirip yemeğe gidiyoruz ama hemen hemen her şey kapanıyor 😥😭. Bu yüzden Memo’ya dönüp İtalyan yemeği yiyoruz.

26 Haziran 2018 Salı

Sabah 5: 15’te kalkın ve tekneyi her zamanki ritüele göre hazırlayın. Şu anda 15 derece bulutlu. Kalkış ve Ottendorf ve Garstadt yönünde sabah 6: 10’da bir Hollandalı ile 323.5 km’de 46’yı kilitleyin.

Saat 10: 25’te yeni hobimizin başladığı Fahr’daki kızaktan geçiyoruz. Şimdi yeni bölge. 299.8 km’de Ana ana hattı terk ediyoruz ve Ana Kanal üzerinden izin verilen saatte 7 km hızla gidiyoruz – burada koşmak daha hızlı – 😆😆😆.

Km 285.6’da yelken ve spor tekne kulübü Kitzingen ev limanına gidiyoruz. Bugün varış noktamızın erken saatlerinde saat 13:00. Teknemizi demirledikten sonra karaya çıkıp etrafa bir göz atıyoruz. Sonra biraz dinleniriz.

Öğleden sonra 3:30 civarı şehre gidip biraz dolaşıyoruz. Daha sonra Bavyera sarayında yiyecek bir şeyler arıyoruz. Sonra Main boyunca teknemize geri dönüyoruz.

27 Haziran 2018 Çarşamba

Sabah 5: 30’da kalk, o gece derin bir uyku uyuduk. Sabah 6: 40’ta yola çıkın, gün ışığı.

Bugün 227.5 km’deki Karlstadt-Laudenbach spor tekne limanına gidiyoruz, demir atıp doğrudan bira bahçesine gidiyoruz, Almanya oynuyor: Güney Kore. Burada da bir şeyler yiyoruz.

Maçtan sonra teknemize geri dönüyoruz ve her ikisi de bu limanı hiç sevmediğimiz konusunda hemfikir (Dünya Kupası’ndan çıkışın bununla hiçbir ilgisi yok). Bu yüzden Yachtclub Wernfeld eV’yi aradım, bizim için hala misafir yatakları var. Tekrar yanaşıyoruz ve aynı zamanda misafir kayıkçılar olan Inge ve Heinz’den yardım alıyoruz. Tesis çok güzel. Limanın kapalı alanına rahatça oturuyoruz, erkekler bira ve biz kadınlar şarap içeriz.

28 Haziran 2018 Perşembe

Bugün biraz daha uyuduk, gittikçe daha iyi hale geliyor. Her zamanki ritüel olan sabah 7: 00’de kalkıp kaçıyoruz!

Liman tesisi Motoryachtclub Wertheim eV’ye 156.6 km. Varış 14:00, şu anda 26 ° derece ve kapalı. Önce kulüp gemisine demirleyeceğiz. Dernek başkanı ile yapacağımız bir telefon görüşmesinden sonra ilk kutuya geçmeliyiz. Öyleyse tekrar gidelim, tekneyi tekrar park edin ve demirleyin.

Liman şehrin tam içindedir. Değişiriz ve şehre düşeriz. Saat 16: 30’da küçük trene binerek kaleye gidiyoruz ve burada çok güzel Wertheim manzarasıyla biraz dolaşıyoruz. Hava sıcak ama bulutlu. Saat 17: 30’da küçük trene binerek şehre geri dönüyoruz ve bir Bavyera restoranı olan “Zum Ochsen” misafirhanesine gidiyoruz. Ralf, çok sayıda etle çok sevdiği bira gulaşını yiyor, pişmiş Maultaschen ile salata yiyorum – ayrıca çok iyi.

29 Haziran 2018 Cuma

Sabah 7: 15’te kalkarız. Birkaç küçük şey almak için tekrar kasabaya gidiyoruz. Tekneye geri döndüğümüzde bir kahve daha içiyoruz ve saat 10: 57’de 23 ° ve güneş ışığında denize açılma zamanı ☀️.

147.0 km’de Faulbach kilidi yönünde gider. Beklememiz gerekecek ama sorun değil.

Saat 14: 30’da Freudenberg’e yanaşıyoruz, çünkü Main’de buzlu bir kahve olduğunu gördüm. Buzlu kahve içiyorum, Ralf kremalı dondurma. Saat 15.00’te tekrar yola çıktık ve 125.1 km’deki liman tesisi Yachtclub Miltenberg eV’ye doğru yola çıktık. 4: 05’te varış. Bu arada tarafımızdan çok rahat yaklaşılan teknemizi demirlemek. Güneş 29 ° ‘de parlıyor. Liman başkanlığına kayıt.

Daha sonra binaları ile çok güzel olan kasabaya giriyoruz. Almanya’nın en eski hanı olan “Zum Riesen” handa durup bir şeyler yiyoruz (şiddetle tavsiye edilir). Akşam yemeğinden sonra marinaya geri dönüyoruz ve terasta samimi bir içki içip sohbet ettiğimiz kulüp üyelerine katılıyoruz.

30 Haziran 2018 Cumartesi

Sabah 6: 30’da kalkıyoruz ve her zamanki sabah ritüelinden sonra kilit görevlisini aradım. Ama sadece sabah 9: 00’da kilitlenebiliriz. Bu nedenle sabah 8: 47’de fırlatıldı ve şansın da olacağı gibi, “yardımcı kaçakçımız” yeni geldi. Şu anda 20 ° güneş ışığı ☀️☀️

Heubach’a doğru sürüyoruz ve 113.1 km’de Klingenberg’e gidiyoruz.

Ralf bugün nereye gittiğimizi henüz bilmiyor. Kendinizi şaşırtmaya bırakın 😃😃😃. Kleinostheim’e gidiyoruz. 63.9 km’de Krotzenburg kilidine devam edin. Tekne kilidi maalesef bozuk, bu yüzden büyük kilidi kullanmalıyız.

Şimdi 55.8 km’deki liman tesisi Verbandsverein Hanauer Bootsclub eV’ye devam ediyoruz. Bize bir yer tahsis edildi ve teknemizi demirledik. Önce kulüp binasına gidiyoruz ve her birimiz bir bisiklet içiyoruz. Sonra tekneye gidip bugün masa ve katlanır sandalyelerimizin açılışını yapıyoruz. Izgara biftek, sosis ve fasulye salatası, ayrıca Main nehrinin doğrudan manzarası eşliğinde soğuk bir bira.

1 Temmuz 2018 Pazar

Sabah 7: 30’da kalkıyoruz, şu anda 16 ° güneşli – mavi gökyüzü. Bir kahve için, suyla doldurun ve saat 09.42’de 53.2 km’de Mühlheim kilidi yönünde fırlatın.

45.5 km’de ıslık çalarak fren yapıyoruz. Rotanın bir yelken yarışına kapalı olduğunu görmezden geldik. Saat 10:50 ve parkur tekrar temizlenene kadar yanaşıyoruz. Bir kapıya tırmanır ve bir yerlerde yiyecek bir şeyler bulabilecek miyiz bakarız. Ne yazık ki hayır.

Tekneye geri dönüyoruz ve sabah 11: 30’da 38.5 km’deki Offenbach kilidine devam ediyoruz. Sudan Frankfurt silüetinin tadını çıkarıyoruz ve bu çok etkileyici. Bugün yine bir spor tekne kilidinden geçiyoruz  . Pruvadan akrobatik olarak çıkmalıyım 😭😭. Ama harika çalışıyor.

Şimdi maalesef ilk turumuzdaki son kilitlemeye gidiyoruz, 3.0 km’de Kostheim kilitleniyor. Saat 16: 02’de Ren’e doğru yola çıkıyoruz.

Şimdi Ren Nehri’ni tanıyoruz, pek çok motorlu tekne dışarıda ve güzel havalarda dolaşıyor ve dalgalar da Main’den biraz daha fazla. 4: 45’te Oppenheim’ı geçiyoruz, ancak maalesef memleketimizden gelen sudan hiçbir şey göremiyoruz.

473.9 km’de Eski Ren nehrini liman tesisi Verbandsverein Yachtclub Erfelden eV’ye gidiyoruz. Saat 18: 00’de varış noktamıza varıyoruz. Burada da yine bize yardım ediyorlar ve bize giymemiz için kutumuzu gösteriyorlar. Teknemizi demirledikten sonra kıyafetlerimizi değiştirip yemek yemek için Erfelden’e yürüyoruz.

2 Temmuz 2018 Pazartesi

Sabah ritüeli, sabah 7: 30’da kalk. Saat 10: 00’da, şu anda 19 ° ‘de ara verme zamanı. Saat 11: 00’de Oppenheimer Hafen’e varıyoruz ve teknemize yaklaşık 15 dakika yakıt ikmali yapıyoruz, ardından akıntıya karşı devam ediyoruz.

Yine Eicher Gölü’nde duruyoruz. Burada kısaca demirlenir ve Ralf gölde serinlemeye gider.

Devam ediyoruz ve öğleden sonra 3: 30’da ana limanımız olan MYC Worms’a ulaşıyoruz. Misafir iskelesine önce rıhtım 41’in nerede olduğunu görüyoruz. Robert bize yardım edip edemeyeceğini sordu ama biz ona “yeni gelenler” olduğumuzu açıkladık. Liman başkanımız Claus da bizi ağırlıyor. Ralf daha sonra rıhtıma gidiyor, teknemizi bağlıyoruz ve Ralf önce iskelemizi yüksek basınçlı temizleyici ile temizliyor.

Akşam 5:45 civarında arabaya biniyoruz ve yemek için Hagebräu’ya gidiyoruz. Akşam 8:15 gibi tekneye geri döndük. Şu an için dün gecenin tadını çıkarmaya devam ediyoruz, çünkü ertesi gün eve gideceğiz.

Sonuç

Bu bizim ilk yolculuğumuzdu, yeni bir hobinin başlangıcıydı.

Kilitle ilgili ilk korkulardan sonra, şimdi söyleyebileceğim tek şey kolay ve eğlenceli olduğu. Sıkıntı yok ve her zaman yapacak bir işin var.

Sadece kilitten korkan herkesi cesaretlendirebilirim: Önceden korkmuştum ama şimdi bu ilk turdan sonra gerçekten çok keyif aldım. Partnerinizle el ele çalıştığınız sürece size hiçbir şey olmaz. Kilit altındayken bir fincan kahve de içebilirsiniz. Böyle bir tur yaptıktan sonra, Ren Nehri üzerinde araba kullanmak biraz sıkıcı görünebilir.

Ayrıca bağlama, bağlama, deniz mili vb. Bir kadın olarak önceden çok düşündüm. Ama şimdi sonunda her şeyi zamanla öğrendiğinizi söylüyorum ve bu rutin hale geliyor.

Son olarak, turlarınızda hepinize bol bol eğlenceler ve her zaman bir elinizin omurgasının altında su bolluğu diliyorum.